Als de deelfiets beschadigd is en dit duidelijk veroorzaakt is door de gebruiker, worden de kosten voor herstel en transport aangerekend aan de klant. Zie verder onder punt 9.
Indien er geen reactie is van de gebruiker en de fiets na 72u niet is teruggebracht naar de VELO deelfiets locatie, zal VELO de fiets lokaliseren en, als de fiets zich op openbaar domein bevindt, terugbrengen naar de locatie. De transportkosten worden, aan de dan bij VELO geldende tarieven, aangerekend aan de gebruiker. Ook de toeslagen voor het overschrijden van de ontleenperiode zijn van toepassing.
Als de fiets niet kan worden gelokaliseerd of niet worden teruggebracht omdat de fiets vast staat of de fiets zich niet op het openbaar domein bevindt, zal VELO nogmaals proberen contact op te nemen met de gebruiker. Bij ontstentenis van reactie vanwege de gebruiker zal de politie worden gecontacteerd. De toeslagen voor het overschrijden van de ontleenperiode zijn van toepassing alsook eventuele transportkosten. Meer informatie: https://www.velo.be/prijzen-deelfietsen
Bij verlies of diefstal dient steeds een diefstalaangifte bij de politie te gebeuren. De bevestiging van de aangifte dient de gebruiker aan VELO te bezorgen.